Tarihçemiz


Bursa Teknik Üniversitesi, Bursa'nın ikinci devlet üniversitesi olarak 21.07.2010 tarih ve 27648 sayılı Resmi Gazete'de yayınlanan Bakanlar Kurulu kararına göre 6 Fakülte, 2 Enstitü ve 1 Yüksek okul ile kurulmuştur. Bu fakültelerden biri olan İnsan ve Toplum Bilimleri Fakültesinde sonraki süreçte bölümler açılmaya başlanmıştır.

2015 yılında kurulan sosyoloji bölümü 2023 yılında toplam 11 öğretim üyesi 2 araştırma görevlisi ile eğitim öğretimi sürdürmektedir. Bölümümüz 2017-2018 eğitim-öğretim yılında 41 öğrenci ile eğitim-öğretime başlamıştır. 2022-2023 eğitim öğretim yılında 307 lisans öğrencisi, 142 lisansüstü öğrencisi ile eğitim öğretime devam etmektedir. Bölümün 2022 ÖSYM Taban puanı 234,33182'dir. 

Neden BTÜ Sosyoloji ?

Sosyoloji bölümü mezunu öğrenciler kamu ve özel sektör insan kaynakları, pazar ve kamuoyu araştırma şirketleri, eğitim kurumları, ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşları, reklamcılık, medya, akademisyenlik alanlarında çalışabilmektedirler. Üniversitemizde sosyoloji eğitimi dahilinde, öğrencilere kuramsal ve yöntemsel beceriler katmak amaçlanmaktadır. Bölümün amaçları doğrultusunda öğrencilerin hem mesleki bilgi ve becerilerini ile gerekli deneyimleri kazanmasını sağlamaya hem de sosyolojinin kendi kuramsal tartışmalarına ve toplumsal sorunların anlaşılmasına yönelik bilimsel araştırmalara yönlendirmeye önem verilmektedir. Dolayısı ile öğrencilere sosyolojik analizin temel kuramsal konularına, araştırma yöntemlerine, ilgili kültürel birikime yönelik bir eğitimin yanında öğretmenlik, araştırma ve çeşitli organizasyonlarda yöneticilik pozisyonlarına hazırlayan dersler sunulmaktadır. Bursa Teknik Üniversitesi Sektörel Eğitim Programı (BTÜ-SEP) ile öğrencilerin sınıf dersleri dışında ilgili sektörle ortak bir şekilde projelendirilmiş, birlikte yönetilen ve işyerinde uygulanan bir eğitim modeli verilmektedir. Öğrencilerin 7. Yarıyıllarından itibaren mezun olduklarında çalışma imkanı bulabilecekleri iş ortamlarına yönelik deneyim kazanmaları sağlanmaktadır. BTÜ-SEP programı kapsamında öğrencilerimize özgün bir fırsat da sunulmaktadır. Böylece üniversite-özel sektör işbirliği sağlanmaktadır.